loading...

چاپ مركزي

خدمات چاپ

بازدید : 380
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هتل شاه عباسي اصفهان كهن‌ترين هتل جهان و يكي از بزرگ‌ ترين هتل‌هاي ايران، با قدمتي ۳۰۰ ساله درخيابان چهارباغ عباسي شهر موزه‌‌‌ اي اصفهان واقع شده است. اين هتل در سال ۱۱۰۶ هجري قمري به دستور شاه سلطان حسين صفوي با معماري شكوهمند ايراني طراحي و بنا گرديده و در سال ۱۳۵۱ بناي آن به سبكي مدرن با امكانات رفاهي كم نظير و مطابق با استاندارد جهاني مورد بازسازي قرار گرفت. مهمانسراي عباسي يا هتل شاه عباس كه يكي از زيباترين مهمانسراهاي جهان لقب گرفته است، تنها هتل پنج ستاره اصفهان با ۲۲۵ باب واحد اقامتي مي‌باشد كه نماي استثنائي و زيباي باغ و گنبد فيروزه اي مدرسه چهارباغ، منظره ا‌ي بديع را براي ساكنين به ارمغان مي‌آورد. واقع شدن آن در ميان بافت تاريخي شهر و دسترسي آسان آن به اماكن تفريحي و گردشگري متعددي همچون كاخ هشت بهشت، سي و سه پل، ميدان نقش جهان و بناي منارجنبان از ويژگي هاي بارز اين مجموعه مي‌باشد. با اقامت دراين هتل عباسي اصفهان كه خود به تنهاي يكي از جاذبه‌هاي گردشگري شهر مي‌باشد تجربه اي بي نظير را در شهر معروف اصفهان خواهيد داشت. پرسنل و كادر مجرب هتل عباسي آرزروي اقامتي بيادماني را براي ميهمانان گرامي دارند. هتل عباسي اصفهان با معماري باشكوه و اصيل ايراني، عنوان دار كهن ترين هتل جهان است. در سال 1128 اين مجموعه با هدف ساخت مدرسه اي به نام مادر شاه، به دستور شاه سلطان حسين صفوي ساخته شد و به مادر شاه پيشكش گرديد. در سال 1336 با خريد اين بنا توسط شركت سهام بيمه ايران، تبديل به مهمانخانه شد و نام آن به مهمانسراي شاه عباسي تغيير پيدا كرد. در حال حاضر اين بنا يكي از زيباترين جاذبه هاي توريستي ايران مي باشد كه با تجهيز شدن آن، امكان اقامت مهمانان در هتل پنج ستاره عباسي فراهم شده است. هتل عباسي داراي 225 واحد اقامتي است، كه همه واحدها با امكانات اقامتي مناسب در اختيار مهمانان گرامي قرار گرفته اند. بعضي از اتاق هاي هتل عباسي اصفهان مشرف به باغ هستند و نماي بسيار زيبايي از گنبد مدرسه چهارباغ را به مهمانان خود هديه مي دهند. وجود 11 تالار و رستوران هتل عباسي را به گزينه اي مناسب جهت ميزباني از مراسم و ميهماني ها تبديل كرده است. هتل عباسي در خيابان چهارباغ عباسي قرار گرفته، خياباني كه با عابرين پياده مهربان است و از آن در يك چشم به هم زدن ميتوان به ميدان تاريخي نقش جهان يا زاينده رود و پل هاي باشكوهش رسيد. اتاق هاي هتل دور تا دور حياط هتل و حوض فيروزه اي رنگش قرار گرفته اند و رو به حياط هتل، تراس و پنجره دارند. هر اتاق اين هتل معماري و ويژگي منحصر به فرد خود را دارد. اين هتل با برخورداري از 14 تالار پذيرايي، رستوران، سفره خانه سنتي، چايخانه سنتي، كافه تريا همواره آماده پذيرايي از 1500 نفر ميهمان مي باشد. از امتيازات اين هتل مي توان قرار گرفتن در قلب شهر، اشراف به اكثر جاذبه هاي تاريخي شهر اصفهان، مجهز بودن به بهترين خدمات و امكانات رفاهي و تجربه اقامتي تاريخي در يك جاذبه توريستي نام برد. اين هتل هميشه آماده پذيرايي از هزاران ميهمان و گردشگر داخلي و خارجي از تمامي نقاط جهان و همينطور ده ها هيات از ميهمانان عالي رتبه سياسي و شخصيت هاي بين المللي است.

بازدید : 383
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

«خور» محدوده نيمه بسته آب مرتبط با هتل خليج فارس بندرعباس درياي آزاد است كه در درون آن آب دريا به مقدار قابل توجهي توسط آب رودخانه يا آب شيرين رقيق مي شود. خور موسي كانال طويل و عميقي است كه از خليج فارس منشعب شده و به هتل خليج فارس بندرعباس دليل ويژگيهاي خاص خود در منطقه از موقعيت ممتازي برخوردار است. اين منطقه با اكوسيستمي منحصر به فرد، در ساحل شمالي خليج فارس و جنوب استان خوزستان واقع است. پهناي هتل خليج فارس بندرعباس دهانه آن ۳۷ تا۴۰ كيلومتر و طول آن از دهانه تا بندر امام خميني ۹۰كيلومتر و تا بندر ماهشهر ۱۲۰ كيلومتر است. هتل ارم كيش خور موسي با متوسط عمق عمق ۲۰ تا ۵۰ متر زيستگاه بسياري از پرندگان نادر از جمله گيلانشاه خالدار و مكان تخم ريزي بسياري از ماهيان خليج فارس بخصوص ميگو است. آلودگي ناشي از اكتشاف و استخراج نفت و تردد هتل ارم كيش نفتكش ها، حوادث و سوانح مربوط به سكوهاي نفتي، رفت و آمد كشتيها، منابع و صنايع مستقر در خشكي باعث شده هتل ارم كيش اطراف اين جزيره از آلوده‌ترين نقاط خليج فارس به حساب بيايد.

بازدید : 397
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تلفظ قديمي‌تر نام اين جزيره غير هتل داريوش كيش مسكوني استان خوزستان بُنّه است. جزيره بونه به همراه دو جزيره كوچك ديگر به نام‌هاي دارا و قبرناخدا در منتهي‌اليه شمال غربي خليج فارس در دهانه خورموسي دراستان خوزستان واقع شده‌است. فاصله هوايي هتل داريوش كيش اين جزيره از دو شهر هنديجان و بندرماه‌شهر تقريباً يكي است. از پرندگان اين جزيره مي‌توان هتل داريوش كيش به سليم خرچنگ‌خور اشاره كرد. اين جزيره محل تخمگذاري پرستوهاي دريايي نيز هست. نادري كازروني در كتاب جغرافياي بنادر خليج فارس در مورد بونه مي‌نويسد: "در ميانه خاركو وبصره دو جزيره واقع است يكي از آن ديره نام دارد و ثاني بنه و جزيره ديره بي‌آب و غيرمسكون وجزيره بنه آب گوارايي هتل ساحل طلايي قشم دارد و به‌علت خرابي اطراف آن دو جزيره مذكور، به‌غير از معلمان خاركي عبور ساير اهل دريا به آن دو جزيره دشوار هتل ساحل طلايي قشم است زيرا كه بيم شكستن سفائن درحوالي آن جزاير ناهنجار است و مسافت ميان جزيره، بُنّه و ديره وخارك و خاركو هتل ساحل طلايي قشم چهار زام است كه هر زام چهار فرسنگ باشد

بازدید : 426
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

خارك جزيره‌اي است مرجاني با تاريخي پر هتل بهشت قشم از فراز و نشيب. اين جزيره در حدود ۵۷ كيلومترى شمال غرب بوشهر و ۳۰ كيلومترى بندر ريگ واقع شده است. طول جزيره (شمالى - جنوبى) حدود ۸ كيلومتر و قسمت پهن تر آن در شمال به عرض هتل بهشت قشم حدود ۴ كيلومتر است. در اين جزيره يكي از مهم‌ترين پايانه‌هاي صادرات نفت ايران بنا شده است. جزيره خارك براي ايجاد لنگرگاه‌ها، با مزاياي طبيعي و سواحل عميق آن، براي پهلو گرفتن نفت‌كش‌هاي هتل بهشت قشم اقيانوس‌پيما بسيار مناسب است، به ويژه كه قشر سنگي چون پشته‌اي كه سطح جزيره را پوشانده، در وسط جزيره به بلندي 60 مترمي‌رسد و اين بلندي‌ها موجب مي‌شوند بندرگاه‌هاي شرقي خارك را در مقابل شدت جريان باد كه در جهت شمال غربي و جنوب شرقي مي‌وزند، محفوظ نگاه دارند. اگركارشناسان، اكنون اين هتل هليا كيش جزيره را به عنوان مركز تأسيسات عظيم صدور نفت برگزيده‌اند، دريانوردان‌ِ خليج فارس نيز در ادوار گذشته از آن هتل هليا كيش براي پهلو گرفتن كشتي‌ها استفاده مي‌كردند. رومن گيرشمن باستان شناس مشهور فرانسوي كه در تاريخ ايران باستان هتل هليا كيش مطالعات و تحقيقات عميقي دارد، در سال 1337 شمسي بنا به دعوت كنسرسيوم نفت ايران به ديدن جزيره خارك آمد.

بازدید : 378
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در فاصله ۵ كيلومتري شمال شرق جزيره هتل پارميدا كيش خارك جزيره كوچكي وجود دارد كه به آن خاركو مي‌گويند. اين جزيره داراي تعدادي تأسيسات به جاي مانده از حضور نظاميان كشور در سالهاي جنگ ايران و عراق از جمله اسكله و ساختمانهاي انبار هتل پارميدا كيش كه امروزه محل مناسبي جهت رشد پرندگان در اين جزيره شده است.اين جزيره همچنين زماني محل استقرار نظاميان انگليسي جهت تسخير خارك بود و پيش از آن نيز مير مهنا براي حمله به هلنديان در هتل پارميدا كيش خارك از خاركو نيروهاي خود را به سمت خارك گسيل داشته‌است. نام پيشين اين جزيره "شاه زنگي" بوده است. به هتل سارا كيش تازگي براي اين جزيره غير مسكوني طرحي براي ايجاد يك دهكده گردشگري در دست تهيه است. اين جزيره بين هتل سارا كيش بندر بوشهر و شبه جزيره شيف قرار دارد و به دليل نزديكي به خشكي از نظر توريستي بسيار اهميت دارد. هتل سارا كيش بافت زمين و جنس خاك آن براي كشاورزي مناسب نيست و بيشتر زمين آن ماسه‌اي است.

بازدید : 417
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

جزيره مير مُهَنّا از جزيره‌هاي هتل ترنج كيش غيرمسكوني ايران در خليج فارس است. انگور و انجير اين جزيره از قديم معروف بوده‌ است. درخت كُنار بزرگ و تناوري به نام كُنار مير مهنا در اين جزيره وجود دارد و گنبدي موسوم به قدمگاه اميرالمؤمنين نيز هتل ترنج كيش در اين جزيره قرار دارد. اين جزيره به نام يكي از راه‌زنان محلي كه به كريم خان زند و هلنديان حمله مي‌كرد يعني مير مهنا نامگذاري شده‌است.اين جزيره نيز فاقد سكنه است و به دليل وجود ايستگاه هواشناسي هتل ترنج كيش از اهميت ويژه‌اي هتل آتيلار بندرعباس برخوردار ايست. ايستگاه هواشناسي جزيره فارسي اطلاعات هواشناسي را به تمام شركت‌هاي كشتيراني مي‌رساند. نام ديگر اين جزيره شيخ شعيب است . جمعيت آن در حدود ۲۵۰۰ نفر است كه بيشتر آنان از نژاد عرب‌اند. هتل آتيلار بندرعباس بيشتر ساكنان جزيره لاوان از اهل سنت ، شاخه شافعي و از پيروان امام محمد ادريس شافعي هستند. آنها به زبان هتل آتيلار بندرعباس عربي و فارسي تكلم مي‌كنند.

بازدید : 358
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اين جزيره با 22.8 كيلومتر هتل ايران كيش مربع مساحت، در حد فاصل بين دو جزيره كيش و لاوان قرار گرفته است. سرزميني است هموار و تقريباً بدون عارضه طبيعي. هندورابي در فاصله 325 كيلومتري بندر عباس و 133 كيلومتري بندرلنگه و بلندترين نقطه آن بيست و نه متر و بزرگ‌ترين قطر آن هفت و نيم كيلومتر است. اين جزيره از يك رشته ارتفاعات كوتاه هتل ايران كيش پوشيده است و كرانه‌هاي آن با شيب ملايمي به دريا منتهي مي‌شوند. مجاورت با دريا، اغلب موجب بالا رفتن ميزان باران و رطوبت مي‌شود. با اين حال در تمام كرانه‌هاي خليج فارس، همجواري با دريا، تأثير هتل ايران كيش چنداني بر ميزان بارش اين نواحي ندارد. فعاليت اقتصادي اكثر اهالي در جزيره هندورابي، صيد و غواصي است. فعاليت ‌هاي صنعتي يا بهره‌ برداري هتل آراميس كيش از معادن و منابع زيرزميني و حتي صنايع دستي در هندورابي وجود ندارد. محيط زيست جزيره به دليل بسته بودن آن محدود است و موجوداتي از قبيل انواع پرندگان كوچك، پرندگان مهاجري نظير باز و شاهين و هتل آراميس كيش انواع كمي از خزندگان و موش صحرايي در آنجا يافت مي‌شود. منابع تأمين آب جزيره بسيار محدود و كم است هتل آراميس كيش و آب مصرفي آن از طريق چاه يا آب انبار تأمين مي‌شود.

بازدید : 378
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در گذشته اين جزيره را به نام هتل شايگان كيش قيس مي خواندند. روايت است كه بعد از طوفان نوح (ع) جزيره كيش اولين نقطه اي بود كه سر از آب در آورد است. اين جزيره بيضي شكل با مساحت 89.7 كيلومتر مربع و با طول 15.6 و عرض 7 كيلومتر هتل شايگان كيش ، در جنوب غربي بندرعباس و در ميان آب هاي نيلگون خليج فارس واقع شده است. جزيره كيش از نظر محيط زيست طبيعي، يكي از بكرترين مناطق خليج فارس است. استعدادهاي طبيعي و هتل شايگان كيش موقعيت جغرافيايي ويژه آن زمينه بهره‌برداري جهانگردي و تجاري از آن را در حد قابل توجهي فراهم ساخته است. سواحل كم نظير اين جزيره مرجاني، نه تنها در فصول گوناگون سال، بلكه در طول يك روز،‌ در ساعات مختلف جلوه‌هاي بديع هتل گاردنيا كيش و گونه‌گون و بسيار زيبايي از طبيعت را به تماشا مي‌گذارند. سواحل كيش در شرق و شمال شرقي و جنوب از زيباترين سواحل جهان است. در سواحل جنوب غربي آن زيباترين منظره غروب خورشيد را مي‌توان هتل گاردنيا كيش ديد. از جمله نقاط ديدني جزيره كيش آكواريوم بزرگ آن است كه در گوشه شرقي جزيره، با معماري زيبا قرار هتل گاردنيا كيش دارد و گونه‌هاي مختلف ماهيان و آبزيان اطراف جزيره در آن به تماشا گذارده شده است.

بازدید : 379
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

جزيره فرور بزرگ از مجموعه جزاير استان هرمزگان است كه سطح از تپه ماهورهاي كوچك تشكيل شده است. اين جزيره بر روي يكي از كمربندهاي هتل سورينت صدف كيش زلزله‌ خيز جهان قرار دارد. رنگ‌ آب در نزديكي جزيره سياه است. جزيره شيب‌هاي تند و پرتگاه‌هايي دارد كه گاهي ارتفاع آنها از ده متر بيشتر است. فاصله آن تا نزديك‌ ترين نقطه سواحل ايران در هتل سورينت صدف كيش حدود 20 كيلومتر و مساحت آن 26.2 كيلومتر مربع و ارتفاع بلندترين نقطه ‌آن از سطح دريا 145 متر است. در جزيره فرور بزرگ بقاياي ساختمان‌هاي مخروبه و اراضي كشاورزي باير و چاه‌هاي هتل سورينت صدف كيش آب به همراه يك چراغ دريايي نشانه مسكوني بودن جزيره در زمان‌هاي گذشته است، وجود دارد. ولي در حال حاضر، جزيره غيرمسكوني است و تنها تعدادي مأمور دولتي در آن حضور دارند. در آب‌هاي اين جزيره ماهي فراوان وجود دارد و به همين خاطر صيادان در اطراف آن فعاليت زيادي دارند. جزيره فرور بزرگ يكي از كانون‌هاي هتل جام جم كيش زيست حيات وحش است و تعداد بي‌شماري از پرندگان از قبيل: عقاب ماهيگير، طوطي، چك‌چك، قمري خانگي، هتل جام جم كيش چكاوك، كاكلي، پرستو، بلبل خرما، چاخ لق، هدهد، دم جنبانك زرد، دو سرخ معمولي، چك‌چك سرسياه، زنبور خور معمولي و همچون يك نوع خارپشت، مارمولك، مار جعفري و عقرب در آن زندگي مي‌كنند. اين جزيره به علت هتل جام جم كيش داشتن مارهاي زياد به مارور نيز شهرت دارد.

بازدید : 382
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

نام اصلي و پارسي آن «راز» است كه هتل ابادگران كيش به دليل نزديكي با مناطق عرب نشين حاشيه جنوبي خليج فارس ، اعراب از معادل عربي اين نام يعني سري استفاده كردند كه اين نام در زبان‌هاي اروپايي سيري تلفظ شد و از راه آن زبان‌ها به فارسي هتل ابادگران كيش رسيد. اين جزيره در قلب آب‌هاي خليج فارس قرار دارد. فاصله آن تا مركز شهرستان ابوموسي كه در قسمت شرقي جزيره سيري واقع شده، درحدود 27 كيلومتر است همچنين فاصله دريايي آن تا مركز استان، در حدود 152 مايل دريايي است. وسعت جزيره سيري 17.3 كيلومتر مربع است. اين جزيره فاقد پستي و بلندي هتل ابادگران كيش بوده و نسبتاً مسطح است. هتل گراند كيش مرتفع ‌ترين نقطه آن 24 متر از سطح دريا ارتفاع دارد و بزرگ ‌ترين ابعاد طولي و عرضي جزيره 6.1 و 4.6 كيلومتر است. شكل در قسمت‌‌هاي شمالي و نزديك سواحل اين جزيره ذوزنقه‌اي، مناطق مسكوني همراه با ساير هتل گراند كيش تأسيسات جاي گرفته‌اند. در اين جزيره تعداد قابل توجهي نخل خرما بطور پراكنده وجود دارد كه محصول هتل گراند كيش آن فقط مصرف محلي دارد. اين منطقه پوشش گياهي فقيري دارد و در اين جزيره معدن خاك سرخ نيز موجود است.

تعداد صفحات : 22

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 165
  • بازدید کلی : 1831882
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه