loading...

چاپ مركزي

خدمات چاپ

بازدید : 382
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در زمان حكومت محمد رضا پهلوي، دستگاه چاپ افست به تدريج جاي چاپ سنگي و سربي را گرفت و دوران كتابهاي خطي با جلد چرمي به سرآمد در قيمت طراحي آن زمان دستگاه فتوكپي به بازار آمده، اما هنوز همگاني نشده بود. مدارس و برخي ادارات به يك دستگاه پليكپي مجهز بودند كه در اتاقي مجزا نگهداري ميشد در مغازههاي نوشتافزار نوعي كاغذ وجود داشت كه به آن كاغذ استنسيل ميگفتند. روي اين كاغذ خط مينوشتند يا نوشته را تايپ ميكردند، سپس با دستگاه پليكپي دستنوشته را به هر تعداد كه لازم بود تكثير ميكردنداوايل انقلاب يكي از گروههاي سياسي چپ، كتاب سادهاي با جلد سفيد منتشر كرده بود و در آن دستور ساخت انواع بمبدستساز و يك ماشين چاپ ساده را آورده بودنداين ماشين چاپ، يك چهارچوب چوبي داشت كه به آن پارچهي ململ ميبستند و اين چهارچوب با لولا به يك صفحهي چوبي كه اندكي از قطع ورقهي امتحاني بزرگتر بود وصل ميشد كاغذ استنسيل را به پارچهي ململ متصل ميكردند و با غلطكي كه با سادهترين وسايل ساخته قيمت چاپ شده بود، مركب را به طور يك دست روي پارچه پخش ميكردند. مركب از تار و پود پارچه ميگذشت و حروف كاغذ استنسيل را روي كاغذدر زمان حكومت محمد رضا پهلوي، دستگاه چاپ افست به تدريج جاي چاپ سنگي و سربي را گرفت و دوران كتابهاي خطي با جلد چرمي به سرآمد در آن زمان دستگاه فتوكپي به بازار آمده، اما هنوز همگاني نشده بود.

بازدید : 411
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پوستر ازجمله سوژه‌هاي موردعلاقه من جهت طراحي است چون قوانين آن با بكارگيري روش‌هاي مختلف قابل‌انعطاف هستند و ازاين‌رو مي‌توان چاپ تراكت خلاقانه و جسورانه عمل كرد و احساسات همگان را برانگيخت. برخي از پوسترها نظير چاپ تراكت پوسترهايي مربوط به موسيقي و وقايع، انسان را هيجان‌زده مي‌كنند و برخي ديگر تنها چاپ تراكت منبعي چاپ كارت ويزيت براي اطلاعات هستند. نكته اصلي در طراحي پوستر، ايجاد تعادل و هماهنگي بين عنوان، چاپ تراكت كپي، تصاوير و آرم‌هاست. وقتي اين مورد محقق شد يك پوستر ايده آل خواهيد داشت.شناخت چاپ تراكت نوع مخاطب و نوع محصول / خدمات / حوادث اولين جز از اطلاعات منتقدانه براي يك چاپ تراكت پوستر بشمار مي‌رود. بعد از آن حالات، احساسات يا عكس‌العمل‌هايي كه از طريق چاپ تراكت رنگ‌ها، فونت و شكل‌ها هدايت مي‌شوند كار را تمام مي‌كند.در ادامه، ۲۵ نكته عنوان‌شده كه با بكارگيري آنها مي‌توان تم يك طراحي كه حاوي پيام پوستر است را دريافت كرد. ۱- استفاده از رنگ‌ها در جهت توليد انرژي، استنباط تم و جلب‌توجه رنگ يك جنبه از انرژي است كه طيف وسيعي دارد. رنگ‌ها چاپ تراكت با توليد انرژي بر درك تم طراحي و جلب‌توجه نقش بسزايي دارد. با توجه به موضوع پوستر، چاپ تراكت رنگ‌ها ممكن چاپ تراكت است پررنگ، نامحسوس و يا رمانتيك باشند. شما مي‌توانيد با همه رنگ‌ها كار كنيد.

برچسب ها تراكت , چاپ , چاپ تراكت ,
بازدید : 384
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در تعريفي ديگر، چاپ مجموع عملياتي است كه متن چاپ خام را به اثر درخور انتشار مانند كتاب، مجله، روزنامه، و جز آن تبديل كند. چاپ بر روي كاغذ شناخته شده‌ترين كار چاپي چاپ است.امروزه با پيشرفت تكنيك‌هاي چاپ اين عمل روي مواد سلولزي، نايلوني، پارچه اي، چرمي، مواد شيمياي، فلزي، شيشه‌اي با اشكال صاف يا ناهموار، مقعر يا محدب و … صورت مي‌گيرد. چاپخانه نيز چاپ در لغت به‌معناي محل چاپ كردن و در متون مختلف كلمات مطبعه، دارالطباعه، و باسمه‌خانه به‌عنوان مترادف آن به‌كار رفته است. چاپخانه مؤسسه يا كارگاهي است كه از عهد‌ه انجام كارهاي چاپي بر روي چاپ كاغذ و ساير اشيا از طريق انواع چاپ برآيد و به تعبيري ديگر، محلي است كه چاپ كتاب، نشريات، و مانند آن در آنجا انجام مي‌گيرد چاپ . امروزه، چاپ به عنوان يك فرآيند انبوه صنعتي در نظر گرفته مي شود كه بخش اساسي صنعت نشر و بخش مهمي از فعاليت‌هاي اداري و حكومتي زا شامل مي‌شود.

برچسب ها چاپ ,
بازدید : 372
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

دربار‌ه شروع چاپ سنگي در ايرانيان چاپ تراكت روايات متعددي وجود دارد، اما روايت قوي‌تر اين است كه چاپ سنگي را براي نخستين چاپ تراكت بار ميرزا صالح شيرازي در تبريز راه‌اندازي كرد. ميرزا صالح كه از سوي دولت چاپ تراكت ايران براي فراگيري هنرهاي جديد به اروپا رفته بود، در بازگشت چاپ تراكت يك دستگاه چاپ سنگي با خود به تبريز آورد كه آن را در سال ۱۲۲۵ هجري قمري راه انداخت. چاپخانه سنگي در مدت كوتاهي در تهران، اصفهان و سپس ساير شهرهاي ايران تاسيس شد و چاپ تراكت بيش از ۵۰ سال تنها روش چاپ در ايران بود و تا اواخر دور‌ه قاجار، هر چه در ايران چاپ مي‌شد، به روش چاپ سنگي بود. البته هشت سال قبل از ورود چاپ سنگي به ايران چاپ سربي چاپ تراكت راه‌اندازي شده بود، ولي به علت هزينه و زحمت زياد آن، پس چاپ تراكت از ورود چاپ سنگي، كنار گذاشته شد ولي بعدها در اواخر دور‌ه چاپ تراكت قاجار دوباره استفاده از حروف سربي رايج گرديد.

برچسب ها چاپ تراكت , تراكت , چاپ ,
بازدید : 402
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گوتنبرگ روزانه چاپ كارت ويزيت بين ۳۰۰ تا ۵۰۰ برگ چاپ كارت ويزيت چاپ مي‌كرد. نخستين كتابي كه او به اين شكل پديد آورد كتاب مقدس ۴۲ سطري بود. كتاب‌هايي كه در آن زمان به‌چاپ مي‌رسيد به اينكونابولا معروف است. ابداع گوتنبرگ ظرف مدتي حدود ۴۰ سال در عمده چاپ كارت ويزيت كشورهاي اروپايي و در شهرهايي مانند ونيز، فلورانس، پاريس و ليونرواج يافت و چاپخانه‌هايي با اين روش به‌وجود آمد. در فاصله سال‌هاي ۱۴۶۰ – ۱۴۷۰ چاپخانه‌هايي در آلمان و ساير كشورهاي چاپ كارت ويزيت اروپايي پديد آمد. در نيم‌قرن نخست پس از كار گوتنبرگ، حدود چهل‌هزار كتاب به چاپ رسيد و شمارگان مجموع آنها از ۱۲ ميليون چاپ كارت ويزيت نسخه فراتر رفت. در پايان قرن پانزدهم در اروپا، بيش از ۲۰۰ چاپخانه چاپ كارت ويزيت در ۶۹ شهر فعاليت مستمر داشت. از جمله چاپخانه‌هاي چاپ كارت ويزيت مهم آن دوره مي‌توان به چاپخانه آنتون كابرگر در شهر نورنبرگ اشاره كرد چاپ كارت ويزيت كه تعداد ماشين‌هاي چاپ آن ۲۴ دستگاه بود و صدها نفر چاپ كارت ويزيت در آن چاپخانه كار مي‌كردند.

برچسب ها چاپ كارت ويزيت , چاپ ,
بازدید : 369
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آسوريان چند هزار سال پيش از ميلاد بر كارت ويزيت خشت‌هايي از گل‌ رس مُهر مي‌زدند. انگشترهاي خاتم نيز كه در زمان باستان استفاده مي شد كارت ويزيت بر همين اساس كار مي كرد، چاپ باسمه كارت ويزيت نيز قرن‌ها قبل از گوتنبرگ در چين شناخته شده بود، در دوران حكومت سلسله تانگ در چين (۹۰۶-۶۱۸)، قديمي‌ترين نمودهاي صنعت چاپ ديده شده است. در اين دوره كارت ويزيت ، نقش‌ها بر روي صفحه‌اي چوبي حكاكي، و بعد بر روي پارچه چاپ مي‌شد. اولين اشاره به چاپ، در سال ۵۹۳ و يك فرمان حكومتي كارت ويزيت چيني است كه در آن، امپراتور ون‌تي، دستور مي‌دهد تصاوير كارت ويزيت و متون بودايي را چاپ كنند. اين متون را اول بر قطعه‌اي كاغذ نازك مي‌نوشتند و بعد آن را بر صفحه‌اي چوبي مي‌چسباندند و متن را بر كارت ويزيت روي چوب حكاكي مي‌كردند تا يك «زينك» چوبي بسازند و از آن كارت ويزيت براي چاپ متن استفاده كنند. كارت ويزيت اين شيوه زمان زيادي مي‌برد، چرا كه هر صفحه از كتاب بايد بر يك كارت ويزيت صفحه چوبي جداگانه حكاكي مي‌شد.

برچسب ها كارت ويزيت , چاپ ,
بازدید : 308
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

واژ‌ه چاپ و صورت قديمي‌تر آن «چهاپ» را برگرفته از تراكت واژ‌ه مغولي چاو دانسته‌اند كه به معناي «فشردن سطحي بر سطح ديگر» است. چاپ در تراكت لغت به‌معناي نقش، اثر، مُهر و نشان آمده است و در متون مختلف كلمات طبع، باسمه، و تافت به‌عنوان مترادف آن به‌كار رفته است. چاپ در اصطلاح، به عمل، فن، و صنعت تكثير صورت و نقش‌هاي دوبعدي مانند حروف، ارقام، تراكت خط‌ها، تصويرها، و… به‌وسيله انداختن اثر اين نقش‌ها بر كاغذ، پارچه، يا مواد ديگر، به‌ويژه چاپ مواد خواندني، با تصوير يا بدون تصوير بر روي كاغذ گفته مي‌شود، حتماً اين بخش پورتال آسموني را كامل بخوانيد. در تعريفي ديگر، تراكت چاپ مجموع عملياتي است كه متن خام را به اثر درخور انتشار مانند كتاب، مجله، روزنامه، و جز آن تبديل كند. چاپ بر روي كاغذ شناخته شده‌ترين كار چاپي است.امروزه با پيشرفت تكنيك‌هاي چاپ اين عمل روي مواد سلولزي، نايلوني، پارچه اي، چرمي، مواد تراكت شيمياي، فلزي، شيشه‌اي با اشكال صاف يا ناهموار، مقعر يا محدب و … صورت مي‌گيرد تراكت. چاپخانه نيز در لغت به‌معناي محل چاپ كردن و در متون مختلف كلمات مطبعه، دارالطباعه، و باسمه‌خانه به‌عنوان مترادف آن به‌كار رفته است. چاپخانه مؤسسه يا كارگاهي است كه از عهد‌ه انجام كارهاي تراكت چاپي بر روي كاغذ و ساير اشيا از طريق انواع چاپ برآيد و به تعبيري ديگر، تراكت محلي است تراكت كه چاپ كتاب، نشريات، و مانند آن در آنجا انجام مي‌گيرد. امروزه، چاپ به عنوان يك فرآيند انبوه صنعتي در نظر گرفته مي شود كه تراكت بخش اساسي صنعت نشر و بخش مهمي از فعاليت‌هاي اداري و حكومتي زا شامل مي‌شود.

برچسب ها تراكت , چاپ ,
بازدید : 382
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چاپ ديجيتال چيست؟ چاپ ديجيتال چاپ كارت ويزيت يكي از روش هاي تبديل چاپ تراكت تصاوير ديجيتال به محصولات چاپي است.اين روش معمولا شامل چاپ حرفه اي در تيراژهاي كم تعداد توسط نشر روميزي و ديگر منابع ديجيتال است كه بوسيله چاپگرهاي لارج فرمت و يا چاپگرهاي ليزري و جوهرافشان حرفه اي انجام مي شود.چاپ ديجيتال داراي هزينه بيشتري براي چاپ هر صفحه در مقايسه با روش هاي سنتي مثل چاپ افست است ولي اين قيمت بالاتر معمولا با صرفه جويي در هزينه هاي چاپ كارت ويزيت ديگري كه در تهيه پليت هاي چاپ انجام مي شوند براي تيراژهيا كم تعداد جبران مي شود.اين روش امكان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تيراژ محدود را فراهم چاپ تراكت مي آورد و امكان تغيير تصاوير و محتويات صفحه(اطلاعات متغير) در هر برگ چاپي را در اختيار مي گذارد.صرفه جويي در نيروي انساني و توان رو به گسترش چاپ كارت ويزيت ماشين هاي چاپ ديجيتال در بالا بردن كيفيت،پايين آمدن هزينه تمام شده هر برگ چاپي و بالا رفتن تيراژ به اين معناست كه چاپ ديجيتال در حال رسيدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتي پيشي گرفتن از آن است. پس به طور كلي مي توان گفت كه چاپ ديجيتال نوعي چاپ است كه در آن بجاي بهره گيري از دستگاه ها چاپ تراكت و ماشين آلات دستي و نيمه اتوماتيك افست از دستگاه ها چاپ تراكت و ماشين آلات ديجيتال و تمام اتوماتيك استفاده مي شود و موجب كاهش بسيار زياد در زمان چاپ و همچنين بالا رفتن كيفيت چاپ مي شود گفتني است كه در روش چاپ ديجيتال چاپ كارت ويزيت كيفيت چاپ تراكت بدست آمده به مراتب بالاتر از چاپ افست مي باشد. در حال حاضر منظور از چاپ ديجيتال در بازار چاپ،عمدتا چاپ تونري با استفاده از انواع چاپگرهاي ليزري حرفه اي چاپ كارت ويزيت بر روي انواع كاغذ است.

بازدید : 509
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در مقوله مديريت رنگ، كاليبره كردن يعني چاپ كارت ويزيت تغيير روش عملكرد و رفتار چاپگر به يك وضعيت قابل پيش بيني كه در آن تراكم جوهر و مقادير رنگ، شناخته شده و پايدار باشند. براي دستيابي به رنگ دقيق و صحيح و به منظور بهره وري از مديريت تراكت رنگ(و براي ايجاد پروفايل ها كه در قسمت بعدي شرح داده مي شود )يك چاپگر بايد از حيث خروجي ثابت و نامتغير باشد؛ كاليبره سازي براي همين هدف در نظر گرفته شده است: يعني چاپگر را به اين وضعيت مي رساند.

بازدید : 552
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در رابطه با چاپگر نيز همانند مانيتورها براي كارت ويزيتكاليبره سازي و ايجاد پروفايل يك فرآيند دو قسمتي وجود دارد: كاليبره كردن و تعيين مشخصات( يا پروفايل). در شرايطي كه كاليبره كردن چاپگر همواره يك فرآيند مطلوب و ايده آل به شمار مي رود، اما اجراي آن هميشه ميسر نيست. همچنين چاپ تراكت زماني كه صحبت از چاپگرها مي شود، در زمينه تعريف واژه كاليبره كردن تا حدي ايهام وجود دارد. در جوهر افشان اين فرآيند گاهي به مراحل تنظيم head ها و تميز كردن nozzle هاي جوهر چاپ معطوف مي شود. ديگران فكر مي كنند كه اين روش همان تعيين مشخصات يا ايجاد پروفايل چاپگر است، اما اين طور نيست.

تعداد صفحات : 22

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 153
  • بازدید سال : 338
  • بازدید کلی : 1832055
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه